Köpvillkor

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25% (Sverige). Priserna är angivna i svenska kronor och frakt tillkommer på varje beställning enligt nedan. Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation och pris och förbehåller oss rätten till korrigeringar utan föregående avisering. Peoplepath AB äger rätt att ändra offererade priser på hemsida och övriga publikationer utan föregående avisering. Mellan Peoplepath AB och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits.

Betalningsalternativ
- Klarna

Klarna
Som kund betalar du mot faktura eller delbetalning/konto med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning, avisering och betalningsmottagning. Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.. Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år.

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 - 5 arbetsdagar.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fri frakt inom Sverige på alla ordrar över 399 kr, beställer du utanför Sverige så läggs en fraktkostnad på.

Reklamation och returrätt
Reklamation och returrätt inom 14 dagar. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Kundtjänst
Ni kan nå vår kundtjänst på mail info@lexfashion.se